Prisgaranti
Du er godt dækket ved fejlkøb
Personlig betjening
Ingen skjulte gebyrer!
Vi er E-mærket - din sikkerhed for en tryg handel
Telefon 98 24 18 88 / daek@daekbutikken.dk
Indkøbskurv
Der er 0 varer i kurven
Gå til indkøbskurv
Du er her: Forside »  Afbalancering

Afbalancering

Hos Dækbutikken er vi berømte for vores afbalancering.
Det skyldes at vi udelukkende bruger verdens bedste maskine, nemlig Hunter Gsp 9700 modellerne.
Vi har faktisk 2 af dem.




Almindelige afbalanceringsmaskiner bruger flere vægtklodser.
De bruger en beregningsmetode opfundet i 70'erne, og denne metode kræver flere vægtklodser for at opnå samme resultat som Hunter maskinerne.
Hunter bruger et patenteret program der hedder "Smartweight" som minimerer brugen af vægtklodser.

Ubalance

Når man snakker om ubalance i et hjul er det typisk statisk og dynamisk ubalance. Det er disse kræfter man for det meste mærker i bilen. Når man afbalancerer korrigeres ubalancen med vægte. Almindelige afbalanceringsmaskiner bruger ens tolerancer for statiske og dynamiske kræfter. Men alle biler er meget mere sensitive overfor statiske vibrationskræfter end dynamiskekræfter.

Traditionelle afbalanceringsmaskiner afbalancerer udelukkende den ubalance de statiske og dynamiske kræfter forårsager. I mange tilfælde vil dette ikke være tilstrækkeligt til at fjerne uønsket vibration, støj og træk.

Løsning
Hunter maskinen kan afhjælpe problemerne hvor traditionel afbalancering ikke slår til.

Men en trykrulle aflæses dækkets ensartethed med et tryk på 635kg. Herved simuleres kørsel på vej. Ved denne metode aflæses de radiale og laterale kræfter under belastning svarende til akseltryk og og foreslår en mulig løsning.

Radial ubalance forårsaget af dæk og/eller fælgkast vil ved analyse give mulighed for at markere henholdsvis høje og lave punkter på dæk og fælg.

Et eksempel kunne være et højt punkt på et dæk. Dette vil i et dækapparat kunne roteres til det laveste punkt på fælg. Derved elimineres eller mindskes ubalancen.

Trykrullen kan ligeledes måle den laterale kraft individuelt for hvert hjul. Det målte sidetræk afgør hvor hjulet placeres på køretøjet.

GSP9700 fra Hunter Engineering er godkendt og anbefalet af bilfabrikanterne og har bevist sit værd af tusindvis af værksteder verden

Problemløseren!
Finder Hunter maskinen ingen fejl på dæk eller fælg kan vi nu detektere andre fejl som giver rystelser eller mislyde fra bilens undervogn.
Det kan vi ved hjælp af vores nyindkøbte måleværktøj "STevisens 62" som kan finde alle typer fejl på bilens undervogn og hjul.
Den kan sige om det er for eller bag, højre eller venstre. Om det er defket hjulleje, støddæmper, bærekugler eller andet.
Uanset hvad ska Stevisens 62 nok finde de fejl der giver ubalance, rystelser eller mislyd.

Lad os hjælpe dig :-)
Stevisens 62

Monteres på bilens hjulophæng

Håndholdt tester inde i bilen


Ved hjælp af diverse diagrammer kan man finde næsten alle fejl på bilens undervogn.

 

Afbalancering
Se vores store udvalg af dæk fra Michelin Se vores store udvalg af dæk fra Goodyear Se vores store udvalg af dæk fra Continental Se vores store udvalg af dæk fra Dunlop Se vores store udvalg af dæk fra Kumho Se vores store udvalg af dæk fra Minerva Se vores store udvalg af dæk fra Falken
Se vores store udvalg af dæk fra Pirelli Se vores store udvalg af dæk fra Hankook Se vores store udvalg af dæk fra Kleber Se vores store udvalg af dæk fra Maxxis Se vores store udvalg af dæk fra Nokian Se vores store udvalg af dæk fra Nankang Se vores store udvalg af dæk fra Uniroyal
   
Dækbutikken - Nordstjernevej 1, 9440 Aabybro - Tlf: +45 98 24 18 88
Baseret på TigerCMS - Fra Tiger Media A/S