googleads
Dækbutikken.dk logo
Indkøbskurv

Der er 0 varer i kurven

arrow
Fri fragt v/køb o/500,-
Prisgaranti
Hurtig levering
Du er her: Forside »  Kundeservice » Nyheder

Skal de bedste dæk foran eller bag? DEL 1

- 13/10/08
Mange spændende temaer på det årlige Dæk Seminar, blandt andet om de bedste dæks placering og betydningen af lette alufælge. Næsten 100 branchefolk fra hele landet, med speciel interesse for dæk, var samlet på Teknologisk Institut forleden i Taastrup til det årlige Dæk Seminar, som Rådet for større Dæksikkerhed havde arrangeret. Det blev et spændende møde med førende dækspecialister og gode, nyttige foredrag. Frank Larsen, teknisk chef hos Continental Norge, var på podiet med et godt indlæg om forskellen ved at montere de bedste dæk på forhjul eller baghjul. Et norsk medie, og andre, har testet forskellen, og kom frem til, at det bedste dæk skal monteres foran, oplyste Frank Larsen. Men selv er han ikke i tvivl - det bedste dæk skal sidde bag på bilen. Han viste en uhyggelig video med et uheld med en Ford Scorpio, der dokumenterede, at de bedste dæk skal sidde bagest. Svenske Per Detterman, Goodyear Nordic, og formand for STRO, fortalte om de forskellige løsninger i reservedæk samt muligheden for at køre videre efter en punktering med "Fill & Go" fra en spaydåse. Men husk at kontrollere dæktrykket efter 10 minutters kørsel, formanede han. Justeret til lavprofil Kursuschef Jesper Jørgensen, FlexOne, fortalte om samarbejdet med AMU Esbjerg omkring etablering af Dækskolen, som han forklarede indgående om. OE ingeniør Jørgen Larsson, Pirelli Nordic, oplyste om samspillet mellem lavprofildæk og støddæmpere. Man kan blandt andet tilpasse støddæmpernes hårdhed efter de hårdere lavprofildæk, ligesom han gav flere eksempler på forskellige test ved 80 kilometer i timen. Direktør Torben Skovgaard omtalte sikkerheden ved servicearbejder på motor- og motortrafikveje, hvor en ny branchevejledning er på vej. Alufælge sparer dødvægt Vi har tidligere omtalt direktør Jacob Arnes, Rallycentret i Fensmark, og hans meget interessante indlæg med kritik af manglende godkendelse af især asiatiske aluminiumfælge. Der var mere interessant information fra hans side. Om kort tid lanceres endnu lettere aluminiumhjul, som måske kun vejer syv kilogram. Prisen er endnu ukendt, men vægten er yderst interessant og noget, de fjernøstlige producenter ikke går så højt op i. Fortsættes!!!!


Tilbage til oversigten

 
Se vores store udvalg af dæk fra MichelinSe vores store udvalg af dæk fra GoodyearSe vores store udvalg af dæk fra ContinentalSe vores store udvalg af dæk fra DunlopSe vores store udvalg af dæk fra KumhoSe vores store udvalg af dæk fra MinervaSe vores store udvalg af dæk fra Falken
Se vores store udvalg af dæk fra PirelliSe vores store udvalg af dæk fra HankookSe vores store udvalg af dæk fra KleberSe vores store udvalg af dæk fra MaxxisSe vores store udvalg af dæk fra NokianSe vores store udvalg af dæk fra NankangSe vores store udvalg af dæk fra Uniroyal
   
Dækbutikken - Nordstjernevej 1, 9440 Aabybro - Tlf: +45 98 24 18 88
PERSONDATAPOLITIK
Baseret på TigerCMS - Fra Tiger Media A/S